Τι σας απασχολεί?

Για ποιό θέμα θα θέλατε να ενημερωθείτε;
 

 

Κρίσεις Πανικού

Διαταραχή πανικού .Η κρίση πανικού βιώνεται από τον πάσχοντα ως το πιο επικίνδυνο και δυσάρεστο συναίσθημα.

Χαρακτηρίζεται από επαναλαμβανόμενες προσβολές έντονου άγχους, δυσφορία τρόμου και εισβάλλει αιφνίδια. Οι κρίσεις πανικού έχουν διάρκεια περίπου μιας ώρας και φτάνουν στην κορύφωση σε περίπου 10 λεπτά. Το άτομο έχει την αίσθηση ότι θα πεθάνει, ότι θα χάσει τον έλεγχο και θα οδηγηθεί στην τρέλα. Οι φόβοι ενισχύουν το άγχος και το άγχος με τη σειρά του καλλιεργεί φόβους για εισβολή νέων κρίσεων. Περίπου το 1-4% του πληθυσμού παθαίνει κρίσεις πανικού κάποια στιγμή στη ζωή του σε διαφορετικές ηλικίες. Η συχνότητα μεγαλύτερη σε ανθρώπους είναι μεταξύ 20 και 35 ετών.

 

Συνήθη σωματικά συμπτώματα : αίσθημα παλμών, εφίδρωση, τρόμο, αστάθεια, πόνος στο στήθος, ναυτία, ζάλη, κρύος ιδρώτας, τάσεις λιποθυμίας. Τα σωματικά συμπτώματα εκλαμβάνονται ως καταστροφή και για το λόγο αυτό πολλοί πάσχοντες καταφεύγουν στα επείγοντα περιστατικά, αναζητώντας απεγνωσμένα κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας..

ψυχολογικά συμπτώματα: έντονο άγχος, φόβος, αίσθημα τρόμου, αγωνία, αδυναμία συγκέντρωσης, έλλειψη προσοχής, φοβάται ότι πάσχει από κάποια σοβαρή ασθένεια ή μπορεί να πεθάνει.

Θεραπεία

Ο συνδυασμός ψυχοθεραπείας και φαρμακευτικής αγωγής προτείνονται ως αποτελεσματικοί τρόποι στην εξάλειψη των συμπτωμάτων και συμβάλουν στην ομαλή επαναδραστηριοποίηση της καθημερινότητας των ασθενών.

Ψυχοθεραπεία: Στην ψυχοθεραπεία χρησιμοποιείτε κυρίως στο γνωσιακό – συμπεριφορικό μοντέλο. To μοντέλο αυτό εστιάζει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων στο παρόν και στο μέλλον. Βασίζεται κυρίως στην δουλειά που κάνει ο ασθενής κατά το μεσοδιάστημα μεταξύ των επισκέψεων στον γιατρό και όχι τόσο εντός των συνεδρίων. Ο σκοπός του είναι κυρίως η εξάλειψη της αποφευκτικής συμπεριφοράς (π.χ. μέσω σταδιακής έκθεσης του ασθενή σε καταστάσεις που αποφεύγει), η πλήρης κοινωνική επαναπροσαρμογή του καθώς επίσης και ο έλεγχος και αποφυγή του «υπεραερισμού».

.

Φάρμακα: χρησιμοποιούνται κυρίως για την άμεση αντιμετώπιση των αγχώδων συμπτωμάτων της κρίσης και είναι: οι βενζοδιαζεπίνες (π.χ. Xanax) και μία ομάδα αντικαταθλιπτικών που ονομάζονται «εκλεκτικοί αναστολείς της επαναπρόσληψης της σεροτονίνης» (π.χ. Seroxat). Η αγωγή βοηθά τον ασθενή να επανέλθει άμεσα στις καθημερινές του δραστηριότητες

Πώς να βοηθάμε μια κρίση

Μάθετε να αναπνέετε βαθιά και αργά. Το επίπεδο της έντασης ενός ανθρώπου καθρεφτίζεται στον τρόπο που αναπνέει. Αφιερώστε καθημερινά λίγα λεπτά στον εαυτό σας. Κρατήστε στους πνεύμονες τον αέρα και στη συνέχεια εκπνεύστε αργά. Κάθε φορά που εκπνέεται νοιώστε ότι αποβάλετε το άγχος. Κάθε φορά που βιώνετε έντονο άγχος επαναλάβετε την άσκηση περίπου πέντε φορές.

Μάθετε να ελέγχετε τις σκέψεις που σας προκαλούν άγχος. Δεν ωφελεί να αγχώνεστε για πράγματα που δεν είναι στο χέρι σας να αλλάξουν.

Μάθετε ότι πέρα από το γεγονός ότι τα συναισθήματα αυτά είναι δυσάρεστα και σας προκαλούν φόβο δεν είναι επικίνδυνα.

Μάθετε να μην πανικοβάλλεστε από τα συμπτώματα και μην προσπαθείτε να καταπολεμήσετε ,γιατί όσο περισσότερο φοβάστε τόσο ο φόβος σας εντείνεται. Είναι προτιμότερο να τα επεξεργαστείτε και να τα αποδεχτείτε. Η αποδοχή βοηθά ώστε να εξαλειφθούν.

Μάθετε να συγκεντρώνεστε στο παρόν και παρατηρείστε τι ακριβώς σας συμβαίνει. Διατηρείστε την ψυχραιμία σας και μην κάνετε αρνητικές σκέψεις όπως: τι θα συμβεί στη συνέχεια, μήπως πάσχω από κάποια σοβαρή πάθηση, μήπως θα πεθάνω. Σε αυτή τη φάση μετρείστε από το 100 μέχρι το μηδέν ανάποδα.

Μάθετε να μοιράζεστε με αγαπημένα σας πρόσωπα τα συναισθηματικά σας. Η συμβουλή τους μπορεί να είναι πολύτιμη. Να θυμάστε ότι όταν το άγχος μοιράζεται, γίνεται το μισό

 

Μάθετε να χαλαρώνετε. Ξαπλώστε αναπαυτικά και κλείστε τα μάτια σας ελαφρά. Αφήστε το σαγόνι σας να πέσει και παράλληλα χαλαρώστε όλο το σώμα. Παρακολουθήστε όλο το σώμα που χαλαρώνει. Αρχίστε από τα δάχτυλα των ποδιών μέχρι να φτάσετε στο κεφάλι. Στα σημεία που νιώθετε σφίξιμο, φανταστείτε ότι σιγά- σιγά χαλαρώνουν.

Σφίξτε τους μυς για παράδειγμα των χεριών. Κρατήστε την ένταση μετρώντας αργά και σταθερά μέχρι το 5 και στη συνέχεια χαλαρώστε. Με τον ίδιο τρόπο σφίξτε και χαλαρώστε όλους τους μυς του σώματος.

Αφήστε τις σκέψεις ελεύθερες χωρίς να τις επεξεργάζεστε. Στη φάση αυτή επικοινωνήστε εσωτερικά με το σώμα σας και μιλήστε του. Πείτε φράσεις όπως: Είμαι χαλαρός και ήρεμος, η καρδιά μου χτυπάει ήρεμα και ρυθμικά.

Κατά τη διάρκεια της άσκησης φροντίστε η αναπνοή σας να είναι σταθερή. Όταν ολοκληρώσετε τη χαλάρωση όλου του σώματος φανταστείτε ότι βρίσκεστε σε ένα ήρεμο περιβάλλον χωρίς ένταση. Μείνετε χαλαροί για περίπου 10 λεπτά και επαναφέρετε το σώμα σας σταδιακά.


 

 

Αγάπη...

"Εκείνος που δεν ξέρει τίποτε
δεν αγαπά τίποτε.
Εκείνος που δεν μπορει να κάνει
τίποτε,δεν καταλαβαίνει τίποτε.
Εκείνος που δεν καταλαβαίνει
τίποτε,είναι άχρηστος.
Εκείνος όμως που καταλαβαίνει,
μπορεί και αγαπά και προσέχει
και βλέπει......
Όση πιο πολλή η γνώση σε ένα
πράγμα,
τόσο μεγαλύτερη η αγάπη.......
Όσοι φαντάζονται ότι όλα
τα φρούτα ωριμάζουν την ίδια
εποχή με τις φράουλιες,
δεν ξέρουν τίποτα για τα σταφύλια".
Παράκελσος